Maria Malibran and the state of the art of singing

Three years after starting her career in London, young Maria Malibran debuted in Paris. Her artistic appearance made a deep impression on the public and prompted a reflection on the state of the art of singing at that time. A new entry in our History section presents a very insightful text originally published in June 1828, in the Parisian philosophical and literary newspaper Le Globe:

“The departure of Madame Malibran, with no promise to return soon, is not only a scourge for the director’s cash register, it is, we dare say, a real calamity for the art of singing among us. You have to have had a look at the music scene in Europe, you have to know where singers and their art are today, in Italy as well as in France and in all the other countries, to understand how marvellous it is this talent, so young and already so perfect, to appreciate all that is irreparable about its loss. Decadence is everywhere complete, we no longer see schools, there are no more conservatories: lack of preliminary studies, of originality and inspiration, this is what you find in all the so-called singers who are running around the world today. “

Read the full entry.


Vous pouvez également lire le texte original en français!


María Malibran y el estado del arte del canto

Tres años después de comenzar su carrera en Londres, la joven María Malibran debutó en París. Su presentación artística causó una honda impresión en el público y propició una reflexión sobre el estado del arte del canto en la época. Una nueva entrada en nuestra sección de Historia recoge un texto muy revelador publicado originalmente en junio de 1828 en el periódico filosófico y literario parisino Le Globe:

“La partida de madame Malibran, sin promesa de retorno, no sólo es un golpe para la caja del director, sino que es, nos atrevemos a decir, una verdadera calamidad para el arte del canto entre nosotros. Hay que echar un vistazo a la Europa musical, hay que saber dónde están hoy los cantantes y su arte, tanto en Italia como en Francia y en todos los demás países, para comprender lo maravilloso que es este talento, tan joven y ya tan perfecto, para apreciar todos los aspectos irreparables de su pérdida. Por todas partes es completa la decadencia, ya no vemos escuelas, ya no hay conservatorios: falta de estudios preliminares, de originalidad e inspiración, es todo lo que se halla en esos pretendidos cantantes que corren el mundo hoy día.”

Lee la entrada completa.